Mit immunforsvar skal være bedre i 2019

Kvinde med varmepude

Jeg har døjet med en del sygdomsdage i løbet af de sidste par måneder, og det har simpelthen været så irriterende at være sløj hvert andet øjeblik.  Derfor har jeg besluttet at gøre en indsats for at forbedre mit immunforsvar, så jeg bedre kan stå imod. Jeg synes allerede selv, at jeg kan mærke forskel, så derfor vil jeg meget gerne dele mine initiativer med jer.

Bedre kost

Jeg har sådan set altid spist sundt og varieret, så det er ikke fordi, jeg har fyldt min krop med en masse usunde og giftige stoffer. Jeg kan dog sagtens spise endnu sundere, så derfor har jeg haft fokus på at få ekstra mange vitaminer inkorporeret i min kost. Hver morgen laver jeg en smoothie på frugt og grønt, og jeg er blevet helt vild med at starte dagen på den måde. Typisk bruger jeg friskpresset juice, spinat, ingefær og frosne bær, og det fungerer vildt godt for mig. Derudover prøver jeg at snige flere fibre og grøntsager i mine andre måltider. For eksempel er jeg blevet helt vild med squash – det kan man komme i næsten alt.

Bedre indeklima

Ud over min kost har jeg også gjort en indsats for at forbedre indeklimaet i mit hjem. Jeg delte nemlig mine frustrationer med min veninde, og hun fortalte, at hyppig sygdom godt kunne være resultat af et dårligt indeklima og måske endda skimmelsvamp. Derfor er jeg blevet meget opmærksom på at lufte ud flere gange om dagen og gøre grundigt rent en gang i ugen for at mindske mængden af både fugt og støv. Jeg har læst en del om skimmelsvamp på nettet, og synes ikke at jeg bemærker tegn på det, men jeg har alligevel valgt at bestille en skimmelsvampsundersøgelse. Det giver mig en tryghed at vide, at en med forstand på det kan vurdere, om der er skimmelsvamp eller fugtskader i mit hjem.